Yesterday, the four ladies (my cousin, my mum, my grandma and I) went to Kuala Pilah. I haven't been there in ages! The last time I went here was 5 years ago, when I was 12. I haven't come here since my great grandmother passed away. Usually during raya celebration, the whole family (my dad's side) will come to Negeri Sembilan and celebrate Raya here. Since she passed away, we celebrate Raya at my grandma's house.
On our way to Kuala Pilah from Puncak Alam. Why from Puncak Alam? Umi ambil my grandma and my cousin dulu then baru pergi N9.
Dah tak lalu dekat bukit putus (serious pening gila kalau lalu situ, sebab ade 7 pusingan) sekarang dah buka jalan baru, suka! :D heh heh
Tak pasti ni kat mana, sebab I was sleeping in the car (as always) bangun bangun, dah sampai sini.
Tapi view dia cantik kan? Yang den (cheh cheh loghat N9) tahu, ni tempat air terjun. :B
My great grandmother's house. Tapi tak masuk sebab tak de kunci. Lalang pun dah tinggi paras lutut den. Huhu..
Kuala Pilah ni banyak benor taik lombu. Mana mana poie pon ado. Aku memang desperate nak cakap guna loghat N9, tapi tak menjadi..lol tapi betul, kalau jalan kena hati hati sikit sebab cow's dung banyak! (tapi tak sebanyak dulu sebab sekarang ada universiti ke apa entah) jadi lembu lembu dan kambing dah takleh hang out dengan member jiran sebelah kat tepi tepi jalan.
We're here! At Wan long's house. (She's my grandmother's sister)
View from her house. Rumah ni atas bukit jadi scenery dia memang cun :D
Sampai dah tengah hari and balik malam. Kenapa tak tidur sana? I don't know either. Banyak benda nak buat on Sunday, sebab Monday dah sekolah! (-___-")
Dari rumah wan long dah pukul 8 malam, luar memang gelap gila ah, nak bukak gate pun tak nampak. Then, lalu kubur malam malam, kereta ada sebuah kat belakang. Itu pon masih seram. O__O fine, I'm a bit chicken when it comes to creepy stuff like this. Sejak dengar cerita mak ngah, aku tutup mata bila lalu kubur malam malam.
Save the bunneh! Bunny pun pakai seatbelt~ (This is my hyper active cousin)
Alright, folks! That's all for today's post. =) My mum insisted that I take driving license this year. After the accident, I'm a bit paranoid, but I'll give it a try. Let's hope that I don't langgar orang or something. O__O
p/s: Esok sekolah! Hooray~~ -____-"










2 comments:
just so u noe, yang air terjun tuh dekat ulu bendul, and kalau kau jalan straight kat depan tuh ada tanjung ipoh disitulah kampung ku :)
Cool! Just so you know, Hani, I suck at directions. Dekat BSD pon aku sesat sometimes. T__T
Post a Comment